PSZICHOSZOCIÁLIS
KOCKÁZATÉRTÉKELÉS

Az Európai Unió számos országában, köztük Magyarországon - 2008 óta -, törvényi előírások vonatkoznak a munkahelyi pszichoszociális kockázati tényezők feltérképezésére. Ezek alapos ismerete mindenki számára szükséges, akár munkáltatóként, akár munkavállalóként közelítjük meg a témát.

 

Többek között megemlíthetők a munkahelyi stresszhelyzetek és konfliktusok, a jogviszony bizonytalansága vagy éppen a munkarenddel kapcsolatos kellemetlenségek. Ezek mind pszichoszociális kockázatnak minősülnek, melyek kapcsán akár munkabalesetek vagy lelki eredetű szervi megbetegedések is bekövetkezhetnek, negatív befolyásuknak köszönhetően.

Kérjen árajánlatot és azonnal válaszolunk!

repcsi.png
FB.png
Insta.png

Keresse fel social media oldalainkat

 

A fent említett okok miatt minden szempontból a munkáltató felelős a munkahelyi egészségvédelemért és biztonságért. Manapság sajnos elég nagyszámban nőtt a pszichoszociális kockázati tényezők aránya, melyért felelőssé tehető például a nagyfokú munkamegterhelés, a monotonitás illetve az alkalmi munkavégzés arányának növekedése.  Előfordul a munkahelyen történő erőszak kockázatának a növekedése. Ez utóbbi lehet akár lelki vagy testi eredetű.

 

A felsorolt tényezők elolvasása is negatív hangulatot kelt, pláne akkor, amikor valaki át is éli őket, vagy akár csak egyet is közülük. Ez pedig súlyos következményekkel járhat nem csupán az egyénre, de a cégre nézve is. De mégis miből veheti észre a munkáltató, ha valami nem stimmel?

 

Ha a munkatársak lehangoltak, gyakran fáradtak és elutasítják vagy rosszul tűrik az újabb kihívásokat az lehet a sok stressz eredménye. Felmerülő problémák esetén passzívak, csökken a motivációjuk és az elkötelezettségük, ezzel együtt persze a hatékonyság is zuhanásnak indul. Észre kell venni a gyakori hibázásokat és tévesztéseket, az esetleges “agresszív" megnyilvánulásokat. A figyelmetlenség, fáradékonyság akár akár munkahelyi balesethez is vezethet. Fel kell ismerni azt is ha hirtelen sok lesz a betegeskedés, növekszik emiatt a hiányzás és táppénzes napok száma.

MIT KÍNÁLUNK A PARTNEREINKNEK?

Ahhoz, hogy hatékonyan és célzottan tudjuk megoldani vagy inkább megelőzni a problémákat, fontos, hogy a kockázati tényezőket felismerjük és feltérképezzük. Amennyiben aztán a fent említett stresszforrásokat sikerül megszüntetnünk, vagy legalább redukálnunk, azzal sikerül biztosítanunk dolgozóink számára egy megfelelő és egészséges munkalégkört. 

 

Ehhez nyújt segítséget a Health Event csapata által végzett pszichoszociálsi kockázatfelmérés és értékelés, melynek köszönhetően több beavatkozási formán keresztül enyhíthető a munkahelyi pszichoszociális kockázatok jelenléte és ezáltal kimutatható a táppénzben töltött napok csökkenése. 

business.png

AJÁNLATKÉRÉS, IDŐPONT EGYEZTETÉS

HÍVJON MINKET: +36 70 410 7480